Alice's Adventures in Wonderland | recenze

17. března 2014 v 15:29 | Liz |  Books
Hey guyzz:)
How are U?:)))
Dnes jsem si pro Vás připravila recenzi na knížku, kterou jsem včera dočetla a to 'Alenka v kraji divů a za zrcadlem' (Alice's Adventures in Wonderland&Through the Looking-Glass). Jsou to vlastně 2 knihy spojené do jednoho vydání. No, tak pojďme na to:)

Knížku napsal spisovatel, matematik a učitel Charles Lutwidge Dodgson pod pseudonimem Lewis Carroll, který poskládal a přehodil z původního jména. O tomto spisovateli bych se mohla moc rozpovídat, protože po dvou částech knihy následoval krátký zápis 'Dětský svět Lewise Carrolla', ve kterém vlastně krátce popisují život spisovatele a jeho spolupráci s dětmi a hravou mysl. Kniha byla vydána již v roce 1865, což znamená, že už za 11 let oslaví výročí 150-ti let. (pokud jsem nepočítala špatně) Při čtení Vás taky provází nádherné ilustrace.

Alenka je 7mi a půl roční děvče. Za teplého odpoledne usne na klíně její starší sestry a zdá se jí prapodivný sen. Uvidí pospíchajícího bílýho králíka a spadne za ním do nory. Tam se však nevejde do dveří a pije kde co, aby se zmenšila či zvětšila. Kvůli tomu taky nabrečí moře slz. Alenka prožívá mnohé dobroduřství a nemožnosti v kraji divů, že někdy ani neví,
kdo sama je. Potká různé prapodivné tvory jako králíka Březňáka, Černou královnu nebo švece. Alenka si v některých částech připadá jako ťululum a zmatená. Z jejího snění ji probudí až její milovaná kočka Micka.

Alenka si hraje se svými koťaty. Když najednou začne být velmi zvědavá, co se skrývá za zrcadlem v předsíni, vše je tam přece obráceně. Její putování začně vstupem do zrcadla a zkoumáním šachů. Alenka se pak projde zahradou, odkud však vždy přichází zpět ke dveřím domu. Vtom tam uvidí Černou královnu, která jí prozradí, že je pěšák a kam musí jít, aby se stala i Alenka královnou, což Alenka s tvrohlavostí uposlechne. Opět prožívá velké a nemožné dobroduřství, tentokrát za zrcadlem. Na své cestě potká třeba Velichara, Tydlidáka a Tydlitka nebo bílého Jezdce. Nakonec dojde na určené políčko a stane se z ní královna. Největší smůla je, že se pak probudí. Samozdřejmě ale s velkou otázkou. Komu se to zdálo? Zdálo se to králi jak říkali Tydlíták a Tydlitek? Součástí snu někoho jiného být nechtěla.

Postava Alenky na mě udělala velký dojem. Působí na mě velmi tvrdohlavě, ale zároveň velmi chytře a v některých částech i odvážně. Když jsem knihu začínala číst, nevěděla jsem co čekat. Má to být kniha pro děti i dospělé, ale já se stejně obávala toho, že to nebude přesně to, co bych já potřebovala. Kniha ale předčila všechna má očekávání a ukázala se úžasnou. Doopravdy nejvíc mě mzelo to, že se Alenka probudila. Knihu vřele doporučuji čtenářům jakéhokoliv věku, je to velkolepé!

Proč je havran jako psací stůl?

Stay weird, Liz Líbající