Before I Fall | recenze

4. června 2014 v 19:21 | Liz |  Books
Helooo:3 How are you?
Okay, takhle vedle obrázku jsem nikdy nezkoušela psát a je to dost divný, takže to beztak budu po dodělání ještě tak 58x upravovat, ale nevadí. Dnes jsem si pro Vás i když neplánovaně připravila recenzi na knihu 'Before I Fall' aneb 'Chvíle před koncem' od spisovatelky Lauren Oliver, které též napsala sérii knih 'Delirium', ke kterým jsem se ještě nedostala, ale sestra říkala, že je to též dost dobrý. Teď ale pojďme k recezi
a předtím, než budu psát sama bych sem chtěla přidat trailer na knihu natočený nakladatelstvím, který si můžete zkouknout -> ZDE. Viděla jsem ho teprve když jsem knihu dočetla a podle mě se k ní naprosto hodí! Takže jestli se rozhodnete si knihu přečíst, tak tento trailer ji vystihujeme nejlépe (možná až na to, že podle
knihy by tam měli být všichni zazobanější a trochu mi to i nesedělo, ale pointa s kterou to udělali je skvělá).

Jako první bych chtěla zmínit, že Sam, tedy hlavní hrdinka knihy je na začátku dost špatná holka. Populární a i když to jí podle mě z jejich tří nejlepších kamarádek myslí asi nejvíc, tak je prostě poměrně zlá, ony všechny. Je to ale jen můj názor. No, Sam je obyčejná holka, která chodí na střední a má tři nejlepší kamarádky - Lindsay, Ally a Elody, z toho Lindsay je opravdu nejlepší. Všechny čtyři jsou asi nejpopulárnější nebo jedny z nejpopulárnějších holek na škole. Pátek 12. února je pro ni naprosto normální den. Je to den, kdy 'Kupidové' rozdávají růže, které si studenti posílají, jednoduše soutěž o popularitu. Na konci dne holky vyrazí na mejdan ke klukovy jménem Kent, který je zamilovaný do Sam, ale je to nešika a jak chápu, tak nemá kamarády. Na jeho mejdan však přijde hrozně lidí včetně holek a Samininýho přítele Roba, s kterým mají mít tento večer své poprvé. Pár věcí se ale zvrtne a holky spolu v autě odjíždějí. S autem taky nabourají do jakýsi věci (dozvíte se na konci). Sam se další den probudí a zjistí, že je opet ráno 12. února a děje se všechno znovu. A tak se to stane 8x (myslím) a pokaždé se Sam snaží přijít na to, jak se z tohoto časového něčeho dostat ven. Nakonec se pokaždé rozejde s Robem (ne pokaždé, ale v posledních pokusích) a zamiluje se do Kenta. (jen chci zmínit, že si normálně pamatuje ty předešlé dny a do Kenta se na příklad zamilovává postupně) Taky se snaží zabránit sebevraždě Juliet, dívky kterou Lindsay nesnáší, což znamená, že ji nesnáší všechny holky, bezdůvodně, ehmehm. Poslední den tedy pochopí, že nedokáže Juliet zastavit a proto skočí pod auto sama a tak si neublíží ani holky, které byli v autě, když ona, no, vlastně poprvé umřela. Je to dost komplikované a začátek není tak zajímavý, ale kniha se mi i tak hodně líbila
a určitě doporučji kouknout se na ten trailer a pak knihu přečíst.

Stay weird, LizLíbající