we're all mad here.

/ / sleep well / /

8. prosince 2014 v 20:46 | Liz |  Tips & cool stuff.
"It's not like a wanna die. I just want to fall asleep and never wake up again."
Mám problémy se spánkem. Když říkám problémy, myslím tím, že mám opravdu problém se spaním třeba ve čtyři ráno a chtěla bych to nějak řešit. Ze všeho nejvíc bych ale chtěla poradit vám, jak se s tím vyrovnávat nebo takovou nespavost překonat. Já mám hodně potíží s vypnutím a jednoduše přestat myslet. Někdy jsem dokonce unavená, tak si lehnu do postele a najednou bum - spadne na mě tíha celého života a nemůžu přestat myslet. Co když tu písemku zítra pokazím? Co když je na mě opravdu naštvaná? Co když zítra umřu bez toho, abych řekla všechno, co chci? Co když byli kaštany zasazeny ze zubů dinosaurů? A další. Zatím jsem nepotkala nikoho, kdo by měl stejný problém jako já, takže pokud ho někdo má, tak se rozhodně ozvěte, kdykoliv. Dalším problémem je prostě to, že nejste unavení. Moc kofeinu, adrenalinu? Spali jste minulý den až do deseti? Tyhle věci jsou rozhodně velkými důvody neúnavy v hodinách, kdy normálně chcete spát. Proto hlavně doporučuji - žádné kafe ani energické nápoje po 16-17tý hodině a taky třeba nepít věci jako coca-cola např. hodinu před spaním. Nevstávat o víkendu déle, než v devět ráno, pak se stává, že dlouho neusnete a je to špatný obzvlášť v neděli. Pro lidi, kteří jsou na tom jako já, mám pár rad, které by vám možná mohli někdy pomoc:

1. počítání oveček
Dobře, tohle zní jako totální kravina, ale rozhodně to někdy pomáhá. Nepočítejte jen 'jedna, dva, tři..', ale vždycky si zkuste dodat v hlavě u každého čísla ovečku a počítejte tak hodně, jak je potřeba. Po chvilce opravdu přestanete tak vnímat okolí a minimálně jste v polospánku. Podobný je i vytváření si snu (moje rady prosím nejsou odborný, takže je tak ani neberte). Teď už mi to moc nepomáhá, ale dřív, když jsem nemohla spát, začala jsem si dělat sen - vydávám vlastní knihu nebo pozoruju své kamarády, jak jsou šťastní. Líbí se vám nějaký kluk/holka? Udělejte si celý příbeh o tom, jak vás osloví a další věci (promiňte, tohle opravdu moje parketa není). Je to docela lehké a jak se na to začnete soustředit, pomůže to, jen použít trochu fantazie.

2. poslouchání hudby
Musím uznat, že tahle metoda nepomáhá všem lidem a někdy ani mně. Důležité je mít playlist nebo album, které je uklidňující, pomalý (některým lidem vyhovují i rychlé, ale pomalé jsou častější). Další věcí je to, že byste neměli umět text. Hned jak si začnete písničky v hlavě zpívat, ruší vás to od usínání. Pustit si potichu uklidňující hudbu a snažit se do ní zaposlouchat fakt často pomáhá. Dobré je taky měnit pořadí písniček, obecně měnit písničky, abyste taky nepřemýšleli o tom, která bude další nebo se nazačali učit ten text.

3. mluvení/čtení/sledování filmů a seriálů/hraní her
Tahle rada je špatná. Opravdu je a já se za ni trochu stydím, protože pak může být návyková a nikdo nechce, abyste nespali záměrně. Pokud však nemůžete usnout, prostě z tý postele vstaňte, vezměte do ruky mobil, knížku nebo počítač a začněte se koukat na nějaké krátké videa, číst, hrát hry nebo si s někým psát. Neradila bych ale vzdávat usínání po 10ti minutách, čas, za který jste němohli usout by se mohl pohybovat od 30ti minut do hodiny, protože to už tak normální není. Otravovat takhle někoho v noci je velmi obtížné, ale pokud je k tomu příležitost, tak musím přiznat, že takhle pozdě je nejlepší čas na řešení něčeho (tímto děkuju všem, co se mnou po půlnoci ve všední dny komunikují, snaží se mi pomoct a jsou ochotní i mně dovolit, abych jím pomohla, jste nejlepší lidi na světě). Nad sledováním něčeho bych dala samozdřejmě přednost knížce, která je více unavující a taky to není žádné elektronické zařízení. Samozdřejmě je to na vás a doufám, že tyto věci vás dokážou vysílit stejně jako mě.

4. prášky
No a poslední a můj neoblíbený způsob, jak zrychlit usínání jsou prášky. Jsem si jistá, že jich existuje spousta a většinu vám dají v lékárně bez receptu. Já osobně se toho hodně zdráhám, protože nemám ráda prášky obecně, ale třeba moje sestra takové má a říká, že jsou dost účinné a usíná se rychleji. Abych byla upřímná, nedoporučuji vám to. Je to špatný způsob, jak přinutit tělo spát i když je třeba šest ráno. Pokud si ale myslíte, že je to chytré řešení a nechcete být věčně ráno unavení, tak je naprosto v pořádku si je koupit a používat. Koneckonců, každý si někdy potřebuje prášky vzít. Co by ony nespravily?




Stay weird, LizLíbající
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Holka/kluk?

Holka.
Kluk.

Komentáře

1 Zuzi :) Zuzi :) | Web | 10. prosince 2014 v 19:33 | Reagovat

Děkuji moc za tvůj poslední komentář. Moc mě potěšil a navíc mě i rozbrečel.. vážně děkuji moc, vážím si toho <3 Jsi moc hodná holka :)<3

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama

Zrození blogu - 26.8.2012 ve 19:41. Blog založila Lizouš Líbající