we're all mad here.

/ / traveling / /

17. září 2015 v 21:40 | Liz |  Liz.

Stereo Hearts - Gym Class Heroes ft. Adam Levine

Jednou z mých oblíbených aktivit (to je krapet divné slovo) je cestování. Co se pamatuju jsme s rodiči někam cestovali. Možná takovým základem bylo, že jsem vlastně z Běloruska (Borisov/Minsk) a přestěhovali jsme se do Česka téměř 12 let zpátky, takže samozřejmě jezdíme navštěvovat babičky, další příbuzné a kamarády. Dřív jsme tam jezdili (je to 1 100 kilometrů, proto to autem trvá kolem třinácti hodin, jelikož taky musíme projíždět polskou a běloruskou hranicí) dvakrát do roka - na Nový rok a v létě, ale posledních pár let už jezdíme jen v létě a při zvláštních příležitostech. Moc z Běloruska jsem nikdy neviděla, ale je to rozhodně jiné než tady. Minsk, tedy hlavní město, se ani trochu nepodobá naší Praze, je mnohem rozlehlější zatímco Praha má plno úzkých uliček a můžete se tam cítit trochu umačkaně. Upřímně, v Minsku jsem se tak nikdy necítila a sice jsem tam nestrávila moc času, ale nikdy jsem nebyla v nějaké tlupě lidí nebo nečekala více jak dvě minuty na semafor. Je to něco jiného.
Tím to samozřejmě někončí. S rodiči doteď často jezdíme na dovolené, ale hlavně po různých městech a památkách a je to už někdy otravné, ale pokaždé tam máme nějakou exkurzi nebo moje maminka vytiskne článek z wikipedie a předstírá, že ví. Poslední dobou mě to však víc a víc baví - poznávat nějaké věci navíc, chodit neznámým prostředím, dívat se. Zbožňuju vidět jiné věci, jiná města, která jsem nikdy neviděla třeba ani na obrázku. Zbožňuju pozorovat lidi, pro které je to prostředí jasně běžné a přemýšlím o tom, jak by se cítili v mém městě.
Nevím, jak tuhle větu napsat nedivně, ale byla jsem na hodně místech. Jsem si jistá, že někdo byl na mnohem víc místech jiní zase nebyli ani na polovině z nich, což je v pořádku a jsem si jistá, že pokud vás to baví, dostanete se k tomu v budoucnu. Abych to nějak sepsala..byla jsem: v Německu (hodněkrát, různá města), v Rakousku (mnohokrát), na Slovensku (žádné specifické město), v Polsku (více měst), ve Švédsku (Stockholm), ve Španělsku (hlavně Barcelona), v Chorvatsku (více měst), v Turecku (dovolená, nevím jména měst), v Řecku (ostrovy Rhodos a Corfu), v Egyptě (vícekrát), ve Francii (v jakési vesničce u příbuzných), v Itálii (hodněkrát, různá města), v Lotyšsku (Vilnius), v Litvě (Riga), v Maďarsku (Budapešť), ve Vatykáně (snad nemusím upřesňovat), v Holandsku (Amsterdam), v Belgii (Brussel), ve Švýcarsku (žádné konkrétní město, spíše lyžování), na Maltě (všechny tři ostrovy, téměř všude) a samozřejě v Česku a Bělorusku. Takže za sebe můžu říct, že jsem viděla dost věcí a ráda bych se na některá z těchto míst vrátila. Mám ale i seznam do budoucna, který najdete -> zde <-, kde jsou města, kam bych se chtěla podívat. Rozhodně ještě není 106% dokončený, předpokládám, že časem budou další jména jen přibývat.

/Amsterdam/

Co dál miluju na cestování? Samu cestu. Poznávání nových věcí a pozorování jiné společnosti je skvělý, ale co si doopravdy dost užívám je cesta. Jsem zvyklá sedět v autě pěkně dlouhou dobu a užívat si to. Můžu poslouchat hudbu a nějak mě to uklidňuje, cítím se izolována a v bezpečí. Jediné, co mi na autech/autobusech vadí je, že tam nedokážu spát. Pokud jde o letadla, je to trochu složitější, jelikož s nima nejsme moc velcí kamarádi. Není to tak, že bych se bála letadel, ale taky to tak tak trochu je. Není mi tam moc příjemno, mám strach z nějaké vzdušné bouračky, že doletím na špatné místo nebo že dorazím bez kufrů. A taky se nově bojím toho, že usnu někomu cizímu na rameni a budu slintat. Je to ještě horší, když si to neuvědomíte a pak vám to řekne někdo jiný a vy se osobě, kterou jste poslintali nestihnete ani omluvit.
Obecně ale výsledek stojí za to. Upřímně řečeno, mám strach z neznáma a v mnoha městech a zemích se cítím jako v neznámu, docela ztracená, ale nějak si to užívám. Nechci v dospělosti zůstat v Česku, zatím mě hodně láká Barcelona, Amsterdam, Sydney, Anglie nebo Amerika. Jsou to trochu cliché volby, ale všechno lepší než ČR. Doufám, že budu mít v životě šanci navštívit ještě minimálně dvakrát tolik měst co dosud.
Jak to máte s cestováním vy?

/Barcelona/

Stay weird, Liz.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.